
Перейти за посиланням:
https://docs.google.com/presentation/d/1uCPfMa4Z8fZBnch6KJmVb4J47K1xVsviE4CntMBNol4/pub?start=false&loop=false&delayms=3000
«Імідж навчального закладу – конкурентоспроможність
школи»
Щороку
зростає конкуренція між установами освіти, розташованими в одній місцевості.
Не секрет, що батьки, які вибирають школу для своєї дитини, спочатку орієнтуються на чутки. Чутки
породжують думки й оцінювання інших людей, причому завжди суб’єктивні.
Отже, від того, яка думка складеться у кількох людей ( а буває й однієї, але авторитетної
людини), що зіткнулися зі школою, залежить репутація школи на багато років.
Мабуть,
батьки – це найавторитетніші суб’єкти, здатні не лише реально оцінити нашу
роботу, але й відкоригувати громадську думку і думку своїх дітей про нас. У
наших батьків серед найголовніших запитів до школи – запит високої якості
освіти.
Тому педколектив намагається
створювати психолого-педагогічний супровід освітнього процесу, організацію
роботи з обдарованими учнями, додаткову освіту, яка реалізується через різноманітні
гуртки ( а саме: танцювальний,
вокально-інструментальний, туристсько-краєзнавчий, волонтерський,
військово-патріотичний, стрілецький, спортивний, КВК, предметні гуртки).
Слайд № 1,2,3,4,5,6,7,8,9
Самореалізація та самовизначення учня може відбутися лише тоді, коли дійсно
формуються, розвиваються його допрофільні інтереси, реалізуються через
створення ситуації успіху. Результативність допрофільної і профільної
підготовки буде лише тоді, коли будуть
дотримані основні критерії: якість навчальної діяльності і якість
профорієнтаційної роботи в школі. Як би не було, але з цих двох критеріїв особлива увага відводиться інформаційній
роботі, як складової допрофільної підготовки. Інформаційна робота – це організоване
ознайомлення учнів 8-9 класів (особливо 9), а також їхніх батьків, з
освітніми закладами регіону чи міста для можливого продовження освіти.
Прагнення конкурувати зі школами на основі високого
відсотка вступу випускників до ВНЗ і кількості переможців олімпіад зовсім не
виправдане. Не всі батьки орієнтуються тільки на результат навчання ( хоча це
дуже важливо), більшість, перш за все, надають перевагу комфорту, наявності
додаткової освіти, різноманітного дозвілля дітей, враховують бажання дитини
вчитися саме в цій школі, саме в цього вчителя.
Конкурентоздатність школи створює конкурентоздатний
вчитель. Це такий вчитель, який не просто дає міцні знання, але і вчить їх застосовувати
на практиці. Це передусім, такий вчитель , який забезпечує наступність у
навчання та вихованні, піклується про здоров’я своїх вихованців і з цією метою
використовує здоров’язберігаючі технології, готує учнів до повноцінного життя у
європейському просторі, створює
комфортні умови під час навчального процесу, за яких кожен учень відчуває свою
успішність, інтелектуальну спроможність.
Саме імідж, який складається в очах громадськості про освітню установу і
його педагогічний та учнівський колективи,
суттєво впливає і на кількість учнів школи, і на розвиток соціального
партнерства, визначає конкурентоздатність школи, а отже, і стати конкурентоспроможною
школою не тільки в своєму селі, а в своїй місцевості. Підтвердженням цього є те, що в школі завжди
навчалися і навчаються діти не лише з нашого села,а й з Кіровоградського району
(Івано-Благодатне, Шостаківка) та Новомиргородського району ( село Веселівка),
не зважаючи на те, що їм до школи необхідно діставатись рейсовими
автобусами за власний кошт, або
винаймати квартири.
Випускники є мало не головними «піарниками» освітнього
закладу. Пам’ять про шкільні роки зберігається довго і, якщо той образ, який
склався у дітей після закінчення школи, малопривабливий – можна бути
впевненими, що віддати до цієї школи своїх дітей вони навряд чи комусь
порадять. До того ж саме наші учні, ще
навчаючись в ній, є її своєрідною «візитною карткою»: те, що вони розповідають
про свої шкільні будні та свята
безпосередньо демонструє певні стандарти, прийняті в нашому навчальному
закладі.
До основних компонентів іміджу шкіл належать:
-
імідж випускника,
-
імідж персоналу
навчального закладу ( особливо педагогічного колективу), кваліфікаційні та професійні якості педагогів
і співробітників, стабільність педагогічного колективу, їх особистісні якості, стилі поведінки та
зовнішній вигляд
-
уявлення про рівень
комфортності середовища освітньої установи: характер взаємовідносин «учитель-учень», «учитель-батьки»,
«учень-батьки», «учень-учень»; увага навчального закладу до особистості кожного
учня
-
загальна атмосфера
навчального закладу (рівень культури персоналу й учнів, психологічний
клімат, дизайн будівель і приміщень)
-
елементи, пов’язані
з символікою – назва, герб, гімн,
прапор, традиції, ритуали
Якість іміджу – це не лише психологічний аванс, а й
матеріальні інвестиції, які отримує школа. Тому в нас надано чимало уваги по
залученню додаткових коштів, спрямованих
на благоустрій школи, покращення матеріально-технічної бази кабінетів.
Слайд № 10,11,12
Важливим аспектом внутрішнього іміджу школи на сьогодні є рівень технічного
оснащення освітньої установи. Зараз у
педагогів і учнів з’явилася можливість використовувати мультимедійний проектор,
відеоматеріали.
Слайд 13
Усі, напевно, відзначили нове інтер'єрне оформлення школи, класних кімнат
та території школи.
Слайд № 14, 15,
16, 17,18,19
Останнім часом наша школа відчувала увагу від державних
районних органів влади, а саме: було замінено вікна на енергозберігаючі, замінено покрівлю основного корпусу школи на
суму 1 мільйон 144,5 тисячі, придбано 10 ноутбуків, електроплиту,
морозильну камеру, принтер
слайд №20
Важливою частиною системи виховної
роботи також є формування та зміцнення
традицій школи. До традицій школи при
цьому ми відносимо не тільки і не стільки заходи, які циклічно повторюються і
приурочені до календарних дат, але й традиції,
народжені в стінах школи. Дуже своєрідною і показовою є діяльність
музею, організованого на базі школи, який в цьому році отримав свідоцтво про
реєстрацію.
Слайд № 21,22,23,24
Наша школа не залишає нікого з відвідувачів байдужими. Практично всі, хто
переступає поріг школи, відзначають дух теплоти, чистоти, доброзичливості,
сімейності, який панує у нас.
Педколектив школи має високий рівень професійної підготовки, більшість педагогів творчо та відповідально
організовують освітній процес, мають
високий рівень трудової та виконавчої дисципліни, беруть активну участь
у семінарах, форумах, конкурсах, творчих лабораторіях, узагальнюють
досвід на різних рівнях, друкуються у різних збірниках, журналах
Слайд №25
Педагогічний колектив поповнюється молодими спеціалістами. Нехай у них ще
немає належного досвіду, але є велике бажання спілкуватися з дітьми, вчити їх.
Під час аналізу участі дітей у
різних конкурсах, змаганнях, олімпіадах різного рівня відзначається позитивна
динаміка.
Слайд № 26,27,28,29,30,31,32
Організована робота волонтерського загону «Миротворець». Його діяльність вже
давно вийшла за межі України (співпраця
з волонтерами із Центру медико-психологічної реабілітації «Компас».) Роботи з
бісеру були представлені на ярмарку в Німеччині, виручені кошти пішли на
придбання тренажерів для реабілітаційного центру учасників АТО. Повчально проходять зустрічі з
волонтерами Володимиром Бурком, Юрієм Козачинським, Дмитром Слютою. Про ці
зустрічі, волонтерську допомогу можна прочитати в Фейсбуці.
Слайд №33,34
Отже, можна зробити
висновок, що імідж школи – це і є оцінка освітнього процесу як основної
складової конкурентоздатності навчального закладу, адже якість
освітнього процесу це:
-
Якість основних
умов навчального процесу: управління навчально-виховним процесом;
науково-методична робота; кадрове забезпечення – в нашій школі постійний викладацький склад – до
90% колективу;фінансово-господарське забезпечення, психосоматичне здоров’я
учнів; стимулювання педагогічної праці
-
Якість реалізації
освітнього процесу: зміст освіти; викладання, навчання
-
Якість результатів
освітнього процесу: навчальні досягнення учнів; здоров’я; креативність;
вихованість; розвиток особистості; сформованість ключових компетенцій
-
Функціональна
якість освіти: відповідність освіти потребам учнів, вимогам батьків, потребам
суспільних інститутів, вимогам регіонального ринку праці, вимогам професійної
освіти.
Безумовно, якість освіти – це не лише результат, а
насамперед, сам освітній процес та створення умов для його організації. Тобто,
все що є в школі, від подвір’я, дверей, стін, харчування дітей, оздоровлення
учнів влітку до навчального процесу, повинно бути підпорядковане оволодінню учнями
міцними знаннями.
Слайд № 35,36
І, насамкінець, хочеться сказати, що жодні прориви і якісні стрибки
немислимі без людей, які вкладуть у них свій інтелект, навички і таланти,
зуміють перемогти в конкурентній боротьбі. Щоб бути привабливими, ми не просто
говоримо про якість освіти, ми цю якість створюємо.
К.Робінсон «Освіта по справжньому
процвітатиме лише за умови партнерства та співпраці в самих школах, між
школами, а також між іншими організаціями.»
Немає коментарів:
Дописати коментар